Geen zeebenen, maar busbenen in Brighton

Monday, September 26, 2016


Inmiddels ben ik al ruim een week in Brighton, weet ik al precies welke bussen ik wel en juist niet moet nemen én hoe wiebelig het kan zijn om op de bovenste "verdieping" te lopen (Harry Potter-gehalte ++), heb ik al een heleboel leuke winkeltjes gevonden (oeps!) en al een favoriet leesplekje gevonden waar je een hele pot thee kunt krijgen voor minder dan 2 pond (waar ik nu met heerlijk weer zit te schrijven)!



De komende drie maanden is Brighton, dankzij een Erasmusuitwisseling aan de University of Sussex, mijn voorlopig thuis. Waar ik mezelf anderhalve week geleden nog vervloekte omdat ik niet gewoon had gekozen voor keuzevakken aan de UvA, ben ik mezelf nu juist ontzettend dankbaar dat ik heb gekozen voor een semester in deze mooie en vrolijke stad! Uiteraard viel dit van te voren natuurlijk gewoon te verwachten ;).

Ondanks dat de Britten geen deel meer uit willen maken van ons EU-clubje, heb ik mezelf hier tot nu toe alleen nog maar heel erg welkom gevoeld. De mensen bij wie ik mijn kamer huur zijn ontzettend aardig en blijven maar benadrukken dat ik gewoon op de achterdeur mag kloppen als ik ook maar iets nodig heb. Aan de universiteit wordt van alles georganiseerd, zodat je je op geen enkel moment verdwaald voelt. Als bonus krijg je je eigen, hoogstpersoonlijke vraagbaak: een buddy!


Brighton is een heel diverse stad met voor ieder wat wils: er is een strand met allemaal gezellige strandtentjes, een pier met kermisattracties, heel veel vintage en charity shops, restaurantjes en supermarkten met delicatessen uit allerlei verschillende regio's, parken... en je kan hier zelfs dagelijks heel veel eekhoorntjes en als het donker is zelfs vossen spotten! De eekhoorntjes zijn zo tam dat er net eentje rustig bij me aan tafel kwam zitten.

Uiteraard mist er vooralsnog één ding: het daadwerkelijke studeren en volgen van colleges. Dat volgt helaas alweer gauw genoeg ;).

No comments :

Post a Comment